12 کریسمس رمز آتش بس"

کریسمس رمز آتش بس"


کریسمس رمز آتش بس


در شب کریسمس سال 1914 چهار ماه پس از آغاز جنگ جهانی اول، سربازان آلمانی و انگلیسی در سنگر هایشان با اسلحه به روی همدیگر نشانه گرفته بودند که ناگاه از سنگر آلمانی ها سرود "یک شب مقدس" شنیده شد.

انگلیسی ها دست نگه داشتند و چند دقیقه سکوت برقرار شد تا اینکه یک نفر از سنگر انگلیسی ها همین سرود را خواند. و بعد یک نفر دیگر تا اینکه همه سربازان از هر دو جبهه شروع به خواندن سرود کردند.

و از سنگرها بیرون آمده اسلحه هایشان را زمین گذاشتند و همگی با هم این سرود را چندین بـار خواندند چیزی نگذشت که یکدیگر را در آغوش گرفتند و بهم چای و شیرینی تعارف کردند و کریسمس را تبریک گفتند و چنان دوستی بین آنها ایجاد شد که حتی باهم فوتبال هم بازی کردند.

انگار اصلا جنگی درکار نبود. سربازان در آن کریسمس قدرت صلح را در اوج بی اعتمادی و شدت درگیری جنگ تجربه کردند. این یک قرار داد سیاسی نبود بلکه محبتی بود خودجوش که با انگیزه میلاد عیسی مسیح خداوند و ناجی بشریت بوجود آمد.

و روزنامه ها بعدا نوشتند: "کریسمس رمز آتش بس"

انگیزه میلاد عیسی مسیح خداوند که دو دشمن قسم خورده تا به دندان مسلح جنگ جهانی اول را به صلح و دوستی کشانید امروز نیز قادرست هرگونه عداوت و کینه و نفرت سیاسی و ملی و مذهبی و فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی را در همه دنیای جنگ زده ما به محبت تبدیل کند.

در محبت خدا قدرتی شگفت انگیزتر از قدرت نفرت شرارت وجود دارد. محبت خدا دلیلی محکمتر از هرگونه انگیزه ای برای جنگیدن است.

بیائیم با پائین گذاشتن اسلحه ها، خشم ها، کینه ها و بی اعتمادی هایمان، جشن پر شکوه میلاد تنها ناجی بشریت و طراح عشق و دوستی، عیسی مسیح، "شاهزاده صلح و دوستی" را بیشتر از یک مراسم، و در قلب هایمان در محبت و بخشش نسبت به یکدیگر، برگزار نمائیم.

میلاد عیسی مسیح خداوند بر شما


[ بازدید : 128 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ 5 / 10 / 1397 ] [ 12:32 AM ] [ یزدان صفری ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]